Privacyverklaring

Deze privacyverklaring is opgesteld om uit te leggen hoe Mijn Administratie Digitaal (“wij”, “ons” of “onze”) persoonsgegevens verzamelt, gebruikt, deelt en beschermt. Wij zijn verantwoordelijk voor het verwerken van persoonsgegevens van onze klanten en prospects. Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy en aan het voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de AVG.

Persoonsgegevens die wij verwerken
Mijn Administratie Digitaal verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Naam
  • Adres
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres)
  • Burgerservicenummer (BSN)
  • Geboortedatum
  • Bankrekeningnummer
  • Financiële informatie (inkomsten, uitgaven, salaris, belastingen, etc.)
  • Werkgeversinformatie (voor medewerkers)

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Mijn Administratie Digitaal verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het uitvoeren van administratieve diensten, waaronder boekhouding, facturatie en financiële rapportage.
  • Het voldoen aan wettelijke verplichtingen, waaronder de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Dit omvat het uitvoeren van cliëntenonderzoek en het melden van ongebruikelijke transacties aan de daarvoor bevoegde autoriteiten.
  • Het verstrekken van financieel advies en ondersteuning op maat.
  • Het beheren van klantrelaties en het verstrekken van klantenservice.
    Het communiceren met u over onze diensten, wijzigingen in ons beleid of andere relevante informatie.
  • Het waarborgen van de veiligheid en integriteit van onze systemen en gegevens.
  • Het analyseren en verbeteren van onze diensten om u een betere gebruikerservaring te bieden.
  • Het eventueel uitvoeren van marketingactiviteiten, maar alleen indien u hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.

Hoe lang wij uw persoonsgegevens bewaren
Mijn Administratie Digitaal bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren voor de hierboven genoemde doeleinden, tenzij wij wettelijk verplicht zijn om ze langer te bewaren.

Delen van persoonsgegevens met derden
Mijn Administratie Digitaal verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Mijn Administratie Digitaal blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

Als wij een andere partij inschakelen die een deel van onze dienst uitvoert, dan delen wij persoonsgegevens met deze andere partij in alleen die situaties waarbij dat nodig is voor de uitvoering van de dienst door deze andere partij.

Delen van persoonsgegevens met derden
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Mijn Administratie Digitaal en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat laatste betekent dat wij op uw verzoek uw gegevens die wij verwerken in een bestand aan u toesturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens indienen via het contactformulier.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, zullen wij u vragen zich te identificeren.

Als u een klacht heeft over hoe wij uw persoonsgegevens behandelen en er met ons niet uit komt heeft u de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Mijn Administratie Digitaal neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via ons contactformulier.

Wijzigingen in deze verklaring
Wij controleren periodiek de inhoud van deze privacyverklaring. Als er substantiële wijzigingen zijn laten wij dat weten via onze website of e-mail.

Cookiebeleid

Deze Cookie Policy legt uit wat cookies zijn, hoe wij deze gebruiken, welke type cookies wij gebruiken (zoals welke gegevens wij verzamelen en hoe wij deze gebruiken) en hoe de cookies beheerd kunnen worden. Voor meer informatie hoe wij cookies gebruiken, opslaan en beveiligen, zie onze Privacy Policy. Op elk gewenst moment is het mogelijk het gebruik van cookies aan te passen of te weigeren. Lees meer over ons, hoe je ons kunt bereiken en hoe wij persoonlijke gegevens verwerken in onze Privacy Policy. Het geven van toestemming heeft betrekking op: mijnadministratiedigitaal.nl
Je huidige staat: Toestemming geaccepteerd.

Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine tekstbestanden welke gebruikt worden om persoonlijke gegevens in op te slaan. Ze worden op het eigen apparaat opgeslagen wanneer onze website geladen wordt. Deze cookies helpen ons om de website optimaal te laten functioneren, veiliger te maken en te kunnen analyseren hoe de website functioneert en waar verbeteringen benodigd zijn.

Hoe gebruiken wij cookies ?
Zoals de meeste online services, gebruikt onze website first-party en third-party cookies voor verschillende doeleinden. First-party cookies zijn overwegend strikt noodzakelijk voor het functioneren van de website en deze verzamelen geen persoonlijk herleidbare gegevens. De third-party cookies zoals gebruikt op onze website zijn met name om beter inzicht te krijgen in het functioneren van de website, hoe onze website gebruikt wordt, de veiligheid te waarborgen en al met al het kunnen bieden van een optimale ervaring en het gebruik van de website te vereenvoudigen.

Wat voor type cookies gebruiken wij?
Essentieel: Bepaalde cookies zijn essentieel om de optimale ervaring te kunnen genieten van onze website. Ze maken het mogelijk om sessies te onderhouden en om veiligheidslekken te voorkomen. Deze cookies verzamelen geen persoonlijk identificeerbare gegevens. Ter illustratie: deze cookies maken het mogelijk om in te loggen en om veilig te kunnen uitloggen.
Statistieken: Deze cookies slaan informatie op zoals het aantal gebruikers op onze website, het aantal unieke bezoekers, welke pagina’s er bezocht worden, de bron van het bezoek, et cetera. Deze gegevens helpen ons inzicht te verkrijgen hoe de website functioneert en waar verbeteringen nodig zijn.
Marketing: Deze cookies worden niet gebruikt.
Functioneel: Deze cookies zorgen voor bepaalde niet-essentiële onderdelen van de website. Hieronder kan worden verstaan worden het zogenaamd embedden van content zoals video’s of om content te kunnen delen op social media.
Voorkeuren: Deze cookies helpen persoonlijke instellingen en voorkeuren te onthouden.
De onderstaande lijst toont de cookies zoals gebruikt op onze website.

COOKIEBESCHRIJVING
cookielawinfo-checkbox-analyticsDeze cookies worden gebruikt om de voorkeuren op te slaan in de categorie “Analytics”.
cookielawinfo-checkbox-functionalDeze cookies worden gebruikt om de voorkeuren op te slaan in de categorie “Functioneel”.
cookielawinfo-checkbox-necessaryDeze cookies worden gebruikt om de goedkeuring voor het gebruik van cookies op te slaan in de categorie “Essentieel”.
cookielawinfo-checkbox-othersDeze cookies worden gebruikt om de voorkeuren op te slaan in de categorie “Overig”.
cookielawinfo-checkbox-performanceDeze cookies worden gebruikt om de voorkeuren op te slaan in de categorie “Performance”.
viewed_cookie_policyDeze cookies worden gebruikt om op te slaan of een bezoeker wel of geen goedkeuring heeft verleend voor het gebruik van cookies. Er worden geen persoonlijke gegevens in bewaard.

Hoe kan ik mijn voorkeuren beheren?
Mocht u besluiten om de voorkeuren aan te passen op een later moment, maak dan gebruik van de optie “Privacy & Cookie Policy” op het scherm. Hiermee wordt de goedkeuringsmelding getoond waarmee de voorkeuren aangepast kunnen worden of het gebruik van cookies alsnog geweigerd kunnen worden. In aanvulling hierop: diverse browsers voorzien in de mogelijkheid om cookies te blokkeren en te verwijderen. Via deze weg kunnen ook instellingen beheerd worden om cookies te blokkeren/verwijderen. Voor meer informatie, raadpleeg bijvoorbeeld wikipedia.org of www.allaboutcookies.org.