Odoo partner

Mijn Administratie Digitaal is een online administratiekantoor en o.a. officiële Odoo partner. Na de implementatie van Odoo, ziet onze focus toe op de administratieve dienstverlening.

De overweging om te kiezen voor Odoo als ERP/ Boekhoud systeem is niet complex, maar vereist wel zorgvuldigheid. Bij interesse starten wij daarom met het doornemen van de specifieke wensen. Er kan ook (eerst) een korte demonstratie gegeven worden, om te laten zien wat Odoo kan. Twijfel niet om vrijblijvend contact een online Odoo demo in te plannen.

Odoo- voor jouw mkb boekhouding
Onze Odoo samenwerking

Met Odoo kunnen alle primaire processen met één software-oplossing geautomatiseerd worden. Processen met een financiële relatie worden daarbij direct vertaald naar de boekhouding. Dit betekent dat het belangrijk is om de eigen organisatie goed in kaart te brengen. Als administratiekantoor hebben wij goed inzicht in de diverse bedrijfsprocessen. Daarnaast vereist de implementatie van Odoo ook technische kennis. Odoo is namelijk een uitgebreid ERP-pakket, zoals we op deze pagina goed laten zien.

Een succesvolle implementatie betekent dus een intensieve samenwerking, waarbij wij weer nauw samenwerking met onze eigen Odoo partner. Hierdoor zijn wij in staat om het gehele proces te ondersteunen en begeleiden. Ook kunnen wij een goede vertaalslag maken tussen de operationele behoefte, de mogelijkheden van Odoo én hoe dit technisch gerealiseerd moet worden.

Vanwege deze unieke samenwerking tussen de Odoo accountant en de Odoo partner, kunnen wij dit gehele proces ontzorgen. Waar nodig kunnen wij IT-specialisten inschakelen om Odoo op maat af te stemmen op het bedrijf.

Kortom, plan snel een afspraak of een online demo in.

Maak Odoo passend voor jouw organisatie

Centraal staat om Odoo software te gebruiken passend binnen de organisatie. Afhankelijk van de omvang, de branche, overige software binnen de organisatie, de gewenste samenwerking en het vertrekpunt kan het zijn dat wij Odoo boekhouding voorstellen. Het gebruik van Odoo is dus alleen na onderlinge overeenstemming. Een dergelijke stap vereist een goede inventarisatie van de huidige processen en de mogelijke gevolgen wanneer deze geautomatiseerd worden in combinatie met Odoo. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe digitaliseren wij
jouw administratie?

1
Kennismaking

Wij maken graag kennis om een goed beeld te krijgen van de wensen. Daarnaast leggen wij graag onze werkwijze uit. Dit is geheel vrijblijvend.

2
Voorstel

Op basis van de wensen en de bedrijfsomvang, werken wij een voorstel uit. Met dit voorstel staan wij stil bij de verschillende in te zetten dienstverlening inclusief prijsopgaaf.

3
Afspraken

Op basis van het definitieve voorstel om de samenwerking aan te gaan, stellen wij een opdrachtbevestiging op. Dit voorkomt verrassingen achteraf en afspraak is afspraak.

4
Start

Wanneer de formaliteiten geregeld zijn, gaan wij aan de slag op basis van de overeengekomen tijdsplanning.

Veelgestelde vragen

Wanneer gekozen wordt van één van onze abonnementen, kunnen wij tegen een vaste prijs onze diensten aanbieden. Voor een goede prijs, kijken wij naar het aantal inkoopfacturen. Inkoopfacturen is alles waar een btw-factuur of bonnetje aan ten grondslag ligt. Denk hierbij aan het telefoonabonnement, tankbonnetje, advertenties, externe inhuur, kantoorbenodigdheden, et cetera. Wij kijken dus niet naar het aantal banktransacties.

Ongeacht de gekozen dienstverlening (uitbesteden of controle), leveren wij na afloop van de btw-periode (maandelijks of per kwartaal) een btw-rapportage op. Hierbij brengen wij iedere btw-periode de periode zelf in kaart én nemen wij correcties mee uit de voorliggende periodes. Eventuele correcties worden direct opgelost.

Alleen wanneer het om een B.V. gaat. Voor eenmanszaken en een V.O.F. is een jaarrekening niet verplicht. Wel mogelijk op vrijwillige basis. Met de aangifte inkomstenbelasting vertalen wij al de boekhouding naar de relevante gegevens. In de aangifte inkomstenbelasting zit de balans en winst-en verliesrekening opgenomen. Een jaarrekening is daarom niet nodig. Dit bespaart kosten, waardoor wij onze tarieven zo laag mogelijk kunnen houden.

Als digitaal administratiekantoor maken wij natuurlijk gebruik van moderne software in de cloud. Dit is afhankelijk van de bedrijfsvorm, de sector, de behoefte en andere systemen die al in gebruik zijn. In onderling overleg bespreken wij welk boekhoudpakket het beste past. En wellicht kunnen wij zelfs aansluiten op het boekhoudpakket wat reeds in gebruik is. Voor het MKB bespreken wij bijvoorbeeld graag de mogelijkheden voor de inzet van Odoo. Voor eenmanszaken of een VOF kan gedacht worden aan Rompslomp.

Absoluut. Als administratiekantoor willen wij zoveel mogelijk het eerste aanspreekpunt zijn voor alle administratieve zaken. Voor het grootste gedeelte is dat alles rondom de boekhouding, maar de salarisadministratie hoort daar ook bij. Op basis van het aantal loonstroken per maand kunnen wij tegen vaste tarieven alles uit handen nemen.

Ervaringen
van onze cliënten

Wij geloven in de vele voordelen van een digitale oplossing, jij ook?

Als digitaal administratiekantoor leveren wij landelijk professionele dienstverlening tegen scherpe tarieven. Wij verzorgen uw boekhouding en laten uw administratie digitaliseren. Zodat u tijd én geld bespaart!

Vertrouwd door 100+ bedrijven