Exact boekhouding

Mijn Administratie Digitaal kenmerkt zich door het zijn van een online administratiekantoor. Wij kunnen dus niet zonder de inzet van technologische hulpmiddelen. Wij geloven erin dat het (kleine) MKB dezelfde behoefte heeft. Eén van de oplossingen heet Exact Online. Exact boekhouding is een veelgebruikt en online boekhoudpakket. De focus ligt op de financiële boekhouding. Dit is anders dan bijvoorbeeld Odoo. Welk pakket het beste aansluit, is afhankelijk van de branche en de wensen. Met Exact zal je echter nooit mis grijpen, vanwege de vele jaren op de markt.

Meer weten? Bekijk dan enkele (prijs)voorbeelden bij MKB administratie in de vorm van uitbesteden.

De overweging om te kiezen voor Exact boekhouding is niet complex, maar vereist wel zorgvuldigheid. Bij interesse starten wij met het doornemen van de specifieke wensen. Twijfel niet om vrijblijvend contact met ons op te nemen.

Exact boekhouding
De kracht van Exact boekhouding

Exact boekhouding is in Nederland een begrip. Vandaag de dag is het meer dan alleen een boekhoudprogramma. Naast specifieke versies voor diverse branches, bevat het diverse functionaliteiten om processen te digitaliseren. Denk aan de branche zakelijke dienstverlening, handel of bouw. De kracht van Exact zit hem in de eenvoud om van start te gaan. Vervolgens kan stap voor stap verder uitgebreid worden, bijvoorbeeld het CRM-proces van quote, naar order en daaraan gekoppeld het voorraadbeheer en tot slot facturatie. Voor zakelijk dienstverleners moet gedacht worden aan een geïntegreerde urenregistratie.

Een sprekend voorbeeld van de kracht van Exact, is dat het bedrijfsprocessen vergaand kan digitaliseren. Daarnaast kent het vergaande slimme oplossingen, zoals het herkennen van factureren en automatische herkenning van boekingen. Voor bedrijven die op zoek zijn naar het digitaliseren van processen, kan dit stap voor stap. Afhankelijk van de wensen is een goede planning van belang om de gewenste resultaten te behalen. Het is niet altijd noodzakelijk om vanaf de eerste dag verlofregistraties via Exact te laten verlopen.

Maak Exact passend voor jouw organisatie

Centraal staat om Exact software te gebruiken passend binnen de organisatie. Afhankelijk van de omvang, de branche, overige software binnen de organisatie, de gewenste samenwerking en het vertrekpunt kan het zijn dat wij Exact boekhouding voorstellen. Het gebruik van Exact is dus alleen na onderlinge overeenstemming. Een dergelijke stap vereist een goede inventarisatie van de huidige processen en de mogelijke gevolgen wanneer deze geautomatiseerd worden in combinatie met Exact. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Met ons haal je
kennis en gemak in huis!

Elk moment inzicht
Elk moment inzicht

Door gebruik te maken van software in de cloud, kan op elk moment de eigen boekhouding ingezien worden.

Advies op maat
Advies op maat

Naast onze vaste prijzen en abonnementen, staan wij ook altijd klaar om advies op maat te geven.

De nieuwste techniek
De nieuwste techniek

Een boekhouding moet tegenwoordig ondersteunend zijn aan de bedrijfsvoering. Daarom passen wij graag de nieuwste technieken toe.

Ervaringen
van onze cliënten

Veelgestelde vragen

Wanneer gekozen wordt van één van onze abonnementen, kunnen wij tegen een vaste prijs onze diensten aanbieden. Voor een goede prijs, kijken wij naar het aantal inkoopfacturen. Inkoopfacturen is alles waar een btw-factuur of bonnetje aan ten grondslag ligt. Denk hierbij aan het telefoonabonnement, tankbonnetje, advertenties, externe inhuur, kantoorbenodigdheden, et cetera. Wij kijken dus niet naar het aantal banktransacties.

Ongeacht de gekozen dienstverlening (uitbesteden of controle), leveren wij na afloop van de btw-periode (maandelijks of per kwartaal) een btw-rapportage op. Hierbij brengen wij iedere btw-periode de periode zelf in kaart én nemen wij correcties mee uit de voorliggende periodes. Eventuele correcties worden direct opgelost.

Alleen wanneer het om een B.V. gaat. Voor eenmanszaken en een V.O.F. is een jaarrekening niet verplicht. Wel mogelijk op vrijwillige basis. Met de aangifte inkomstenbelasting vertalen wij al de boekhouding naar de relevante gegevens. In de aangifte inkomstenbelasting zit de balans en winst-en verliesrekening opgenomen. Een jaarrekening is daarom niet nodig. Dit bespaart kosten, waardoor wij onze tarieven zo laag mogelijk kunnen houden.

Als digitaal administratiekantoor maken wij natuurlijk gebruik van moderne software in de cloud. Dit is afhankelijk van de bedrijfsvorm, de sector, de behoefte en andere systemen die al in gebruik zijn. In onderling overleg bespreken wij welk boekhoudpakket het beste past. En wellicht kunnen wij zelfs aansluiten op het boekhoudpakket wat reeds in gebruik is. Voor het MKB bespreken wij bijvoorbeeld graag de mogelijkheden voor de inzet van Odoo. Voor eenmanszaken of een VOF kan gedacht worden aan Rompslomp.

Absoluut. Als administratiekantoor willen wij zoveel mogelijk het eerste aanspreekpunt zijn voor alle administratieve zaken. Voor het grootste gedeelte is dat alles rondom de boekhouding, maar de salarisadministratie hoort daar ook bij. Op basis van het aantal loonstroken per maand kunnen wij tegen vaste tarieven alles uit handen nemen.

Wij delen graag
onze kennis met jou

Wij geloven in de vele voordelen van een digitale oplossing, jij ook?

Als digitaal administratiekantoor leveren wij landelijk professionele dienstverlening tegen scherpe tarieven. Wij verzorgen uw boekhouding en laten uw administratie digitaliseren. Zodat u tijd én geld bespaart!

Vertrouwd door 100+ bedrijven