Met Odoo kunnen alle primaire processen met één software-oplossing geautomatiseerd worden. Processen met een financiële relatie worden daarbij direct vertaald naar de boekhouding. Om een voorbeeld te geven: een klant wil graag een offerte ontvangen. Bij het opstellen van de offerte is direct zichtbaar of de producten op voorraad zijn. Zelfs als de levering pas maanden later is. Producten die in bestelling staan, zijn direct meegenomen. Meteen is duidelijk of er een inkoopbehoefte ontstaat, mocht de klant besluiten om (digitaal) de offerte te accorderen.
Eenmaal de opdracht binnengehaald? Dan kan Odoo direct een inkoopvoorstel maken op basis van de voorkeursleverancier! Niet langer zoeken naar een overzicht wat er op voorraad is, of en wanneer nieuwe voorraad binnenkomt en wanneer er uitgeleverd moet worden. Ieder moment is er inzicht in de stand van de voorraad. Nooit meer iets uitleveren wat eigenlijk gereserveerd had moeten zijn voor volgende maand, bijvoorbeeld omdat de nieuwe bestelling later binnenkomt. En als bonus? Alle stappen zijn verwerkt in de boekhouding! De klant factureren is de kers op de taart.
Odoo is overal toepasbaar
Dit is een sprekend voorbeeld van de kracht van Odoo, maar dit is het topje van de ijsberg. Wat te denken van een productieproces, waarbij je natuurlijk niet zonder de cruciale grondstoffen wilt zitten. Of alle declaraties van het personeel die overal en nergens vandaan komen? En de planning van de technische dienst; wanneer had iemand ook alweer vakantie? Voor al deze toepassingen kun je Odoo inzetten. Wil je meer weten over Odoo boekhouding? Neem contact met ons op.